Різновиди фотоапаратів


ВИДИ ФОТОАПАРАТІВ



Компакт-камери




Мильниці »створені для початківців фотолюбителів, а також людей, яких мало хвилюють технічні аспекти фотознімків. Їх існування виправдовується в повній мірі принципом, який був проголошений свого часу самим Истменом Кодаком: «Вам потрібно натиснути на кнопку, а все інше зробимо ми».

Ціна

Існують бюджетні і дорожчі моделі компактних фотокамер. Зазвичай вартість їх пропорційна кількості мегапікселів. Але апарат з великою кількістю мегапікселів ще не є гарантією того, що знімки будуть більш високої якості. У деяких ситуаціях все виходить зовсім навпаки. Вибираючи компактний фотоапарат, на значення кількості мегапікселів звертати увагу потрібно мало не в останню чергу.




Варто окремо відзначити сегмент іміджевих апаратів, вартість яких пропорційна кольором і дизайну корпусу.




Виробники прагнуть завжди реалізувати якомога більше різних «наворотів», щоб камера була якомога дорожче, хоча на якість одержуваних знімків це, в більшості випадків, ніяк не впливає.




Вага




Компактний фотоапарат, природно, легше і менше. Зазвичай його вага не перевищує 300 грамів. Це є безперечною перевагою. Але, знову-таки, все відносно.




Автоматичний режим




Компактні камери роблять досить гарні знімки в автоматичному режимі. Вам не доведеться багато думати - просто навів на об'єкт фотографування і натиснув кнопку спуску. І фотографії компактні види фотоапаратів завжди роблять однаково хорошої якості. Але це ще зовсім не перевага - просто компактна камера не вміє знімати по-іншому. Якщо кадр, який був зроблений в автоматичному режимі, вам не сподобається, то можете спробувати покопатися в ручних налаштуваннях. Але навряд чи вам вдасться сильно перевершити автомат - компактна камера має надто багато апаратних обмежень, так що практично не залишається простору для творчості.




Сюжети




Найкраще компактні камери справляються з «пейзажем» і «макро». Справжню портретну зйомку організувати не вдасться.




Дані особливості пов'язані зі скромними розмірами матриці (мається на увазі не кількість все тих же мегапікселів, а фізичний розмір матриці, а кількість мегапікселів ж характеризує, скільки виробнику вийшло запхати окремих точок в матрицю стандартного розміру).




Головною відмінністю компактного апарату від дзеркальної камери є саме фізичний розмір матриці. Невеликим розміром спочатку задається велика глибина різкості фотографії, так, що навіть при неточною фокусуванні вдається отримати різкі знімки. Це дозволяє без труднощів знімати в автоматичному режимі, так як промахи автофокуса навряд чи будуть помітними.




Малими розмірами також визначається й інша особливість компактних фотоапаратів - ними можна легко і достатньо якісно виконувати макрозйомку, оскільки невеликий об'єктив дає можливість фокусуватися на невеликій відстані від об'єкта зйомки.


Спалах




У компактних камерах встановлена ​​малопотужна і маленька вбудований спалах. Це не дає толком можливості регулювати світло, а для фотографа саме світло є головним інструментом в роботі. Про якісної зйомці в приміщенні можна відразу забути. Вбудований спалах вам не надасть можливості рівномірного і гарного освітлення фону. На передньому плані об'єкт завжди буде виходити більш освітленим, а фон же - більш темним.




Крім цього, через вбудованого спалаху на фотографіях часто з'являється ефект «червоних очей».




Швидкодія




Традиційно компактні камери кілька «замислюються» в процесі зйомки чергового кадру. Крім цього, навіть при попередньому перегляді, помітно деяке пригальмовування зображення на дисплеї. Повільність компактних камер сильно заважає здійснювати зйомку спортивних сюжетів. Звичайне враження після низки мук зі швидкими сценами - це нічого толком і не зняв, і сам не подивився.




Якщо камера оснащена окремим оптичним видошукачем, то знімати можна дивлячись у нього, а не на дисплей апарату. Але і це також не зовсім зручно, тому що не можна визначити, навела чи камера на нормальну різкість. Крім цього, в такому видошукачі картинка дещо відрізняється від тієї, яку бачить матриця, оскільки віконце видошукача розташовується в стороні від основного об'єктива.




Оптичний видошукач, що встановлюється в компактні види фотоапаратів, може дійсно виручити в іншій ситуації - коли знімати доводиться на такому яскравому сонці, що на дисплеї нічого розгледіти не виходить. Але він присутній далеко не у всіх моделях компактних камер.




Фотоапарат повною мірою автоматизований і, як правило, має великий перелік доступних типових режимів зйомки: портрет, пейзаж, макро, спорт та інші. Більшість апаратних налаштувань здійснюється за допомогою меню. Одні моделі «мильниць» не надають можливості в деякій мірі регулювати параметри зйомки в межах певного режиму, інші ж не тільки «дозволяють» змінювати параметри стандартних режимів, але і створювати свої власні предустановки - пресети.




Перевагою такого типу камер є їх помірна вартість і компактний розмір. Серед недоліків необхідно обов'язково виділити невисоку якість отримуваних кадрів. Це пов'язано, за великим рахунком, з тим, що розробники стандартних режимів не здатні передбачити абсолютно всіх нюансів кожної конкретної сцени. Тут простота використання має зворотний бік і перетворюється на неможливість здійснення точної настройки необхідних параметрів.

Сфера застосування подібних камер - повсякденна документальна любительська зйомка, без особливих претензій до якості робіт. Компактність і простота конструкції подібних камер дозволяє їх вбудовувати в інші портативні пристрої - ігрові приставки, мобільні телефони, кишенькові комп'ютери, комунікатори.




Просьюмерки










Ці камери в першу чергу призначені тим, кого не влаштовувати повністю автоматична зйомка компакт-камерою. В таких камерах простіше доступ до налаштувань. Деякі параметри регулюються не через меню, а за допомогою кнопок та інших органів управління, винесених на корпус фотоапарата.




Технічні характеристики просьюмерок набагато вище мильниць, спалахи більш потужні, а оптика за якістю близька до об'єктивам дзеркальних фотоапаратів. Часто такі фотоапарати мають можливість (як і зеркалки) установки додаткового спалаху. В просьюмерок немає видошукача і тому наводка на об'єкт зйомки, як і у мильниць, здійснюється з допомогою екрана. Звичайно є якась пародія на видошукач - електронний екран, який показує приблизно таку ж картинку як і вбудований екран. Практичної користі від такого псевдовідоіскателя я не бачу.




Більшість цифрових «просьюмерок» здатні записувати зображення у формат RAW. Даний формат дозволяє виконувати більш гнучку регулювання параметрів зображення в графічних редакторах без помітних втрат якості зображення.




Серед основних недоліків апаратів того чи іншого типу, професійні фотографи виділяють неможливість зміни об'єктиву. Почасти, дана проблема може бути вирішена за заспівати використання широкого ряду спеціальних оптичних насадок. За рахунок теленасадок можливе збільшення фокусної відстані об'єктива (тобто наближення об'єкта зйомки), ширококутні ж його зменшують.




Заради справедливості варто зазначити, що використання будь-яких насадок негативно впливає на якість фотографії. Тому там, де пред'являються високі вимоги до якості кадрів, використовуються інші види фотоапаратів - дзеркальні. Подібні камери отримали свою назву за рахунок пристрою системи наведення на об'єкт зйомки. Встановлений всередині фотоапарата дзеркало відображає зображення, яке безпосередньо формується об'єктивом, у видошукач. Для зйомки кадру дане дзеркало піднімається, відкриваючи тим самим матрицю (або ж кадр плівки). У фотографа, таким чином, є можливість оточити майбутній кадр ще до того, як буде натиснута кнопка спуску.




Пристрій видошукача в дзеркальній камері забезпечує повний контроль майбутнього знімка, на відміну від тих же «мильниць», де візування кадру виробляється або за допомогою незручного оптичного видошукача, або ж за електронною інерційному дисплею.



Дзеркальні фотоапарати










На цьому типі зупинюся детальніше.




Вибираючи новий цифровий фотоапарат, багато серйозно замислюються: дзеркальні камери з плином часу втрачають вартість, а не дзеркальні ж апарати, навпаки, дорожчають, але вдосконалюються, при цьому, в рази і з великого функцій.




Дзеркальні камери, які були спочатку плівковими, а потім удосконалилися до цифрового формату, в усі часи вважалися заповітною мрією кожного любителя фотозйомки. Частина любителів не могла дозволити собі придбати такі види фотоапаратів зважаючи на їх високу вартість, деякі відмовлялися через порівняно великі габарити камери, складності управління настройками і функціями. Але, після деякого кількості часу, дзеркальні фотоапарати ставали все більш прийнятними і доступними в ціні, також удосконалилися і стали простішими в управлінні, а розміри їх стали в рази менше попередніх.




В даний час вартість «китових» комплектів «дзеркалок» любительського і середнього рівня, тобто комплекти, в які входить камера та штативні об'єктив, коливається в межах від 500 і вище доларів. Вказану вартість можна зіставити з вартістю недорогих недзеркальних апаратів, розроблених для більш просунутих користувачів, які називають просьюмерки. Їх вартість починається вже від 600-700 доларів.




Але вартість же дзеркальних фотоапаратів продовжує, все-таки, знижуватися. Вона знижується через те, що на ринку фототехніки з'явилися деякі компанії, які до цього не спеціалізувалися на виробництві «дзеркалок» і, за рахунок цього, на ринку зросла конкуренція. Ще одним фактором складності вибору дзеркальної фотокамери є все більше і більше вдосконалення апаратів не дзеркального типу, так як вони отримують часом оптику найвищого класу.




Плюси «дзеркалок»




При придбанні дзеркального фотоапарата, одним з незаперечних і найбільш важливих аргументів, є найбільш великі фізичні розміри матриць. У дзеркальних камер дана характеристика надає досить серйозний вплив на якість одержуваного зображення. Чим більше буде у фотокамери розмір матриці, тим меншим буде рівень колірних шумів зображення (або більш просто - шумів), найменша глибина різкості, найбільш розширено діапазон динаміки (кількість ступенів в різниці контрасту, які здатна зафіксувати фотокамера). Розглянемо послідовно основні характеристики дзеркальних фотоапаратів.




Поговоримо спочатку про шуми. Чим більших розмірів матриця в камері, і чим менше вона буде працювати в процесі зйомки, тим менше шум на отримуваних фотознімках. При зйомці зі зниженою освітленістю професіонали рекомендують використовувати оптичний стабілізатор. Великих розмірів матриця має більш широкий динамічний діапазон, і це є її перевагою. Ця характеристика дозволяє робити високоякісні знімки контрастних об'єктів. Як і раніше, по динамічному діапазону перевага залишається у дзеркальних апаратів.




Переваги та можливості оптики




Можливість зміни оптики є одним з головних переваг, якими характеризуються дзеркальні види фотоапаратів. В залежності від конкретної сцени і режиму зйомки, можна підібрати певний об'єктив. Але для більшості ж фотолюбителів достатньо звичайної не дзеркальної камери і об'єктиву з великим зумом. Велика кратність зума хоч і буде дещо знижувати оптичні якості об'єктиву, але не можна сказати, що якість одержуваних фотознімків від цього страждає. При цьому, 6-12-кратний зум-об'єктив розглянутих нами «просьюмерок» досить компактний, чим не можуть похвалитися «зеркалки» з арсеналом оптики.




Якщо провести аналіз «малюнка» об'єктиву - «боке», то тут, звичайно ж, немає альтернативи «дзеркала», але не кожному фотографу-любителю захочеться тягати за собою кілька кілограмів апаратури. А об'єктиви бюджетних «зеркалок» зазвичай оснащені всього лише триразовим зумом.




Відмінною характеристикою дзеркальних апаратів є мінімальна фокусна відстань. У «плівковому» еквіваленті даний показник дорівнює 28 мм, в той час, як у камер не дзеркального типу еквівалент становить близько 35-38 міліметрів. За рахунок цього забезпечується більш широкий кут фотозйомки.




Ще одним плюсом дзеркальних фотоапаратів, на який хотілося б звернути вашу увагу, є механічний привід зума. Подібний тип зума не витрачає енергію батарейок і дуже зручний у використанні.




Не варто порівнювати штатну оптику «дзеркалок» і «просьюмерок» щодо максимальної різкості, так як у «просьюмерок» даний показник набагато краще, а оптика ж дзеркальних камер від найрізноманітніших виробників дуже відрізняється. Існують такі моделі «просьюмерок», на які встановлюється оптика відомих світових виробників, і за багатьма характеристиками вона перевершує велику частину штатних дзеркальних об'єктивів, а саме за такими показниками як макрозйомка, різкість, хроматичні аберації, схильність до утворення відблисків і інші.




Зручність експлуатації




Дзеркальні камери зі штатним об'єктивом звичайно купуються з розрахунком на тривалий термін використання, завдяки багатофункціональності даних камер. Необхідно відзначити, що значним набором функцій володіють і дорогі, і більш дешеві моделі, вони практично не відрізняються по даному параметру. Їх основна відмінність полягає в міцності корпуса, зручності використання і т.п. Але й апарати «просьюмерськіє» класу по своїх можливостях ні в чому не поступаються «зеркалкам».




Але, скільки людей, як то кажуть, стільки й думок ... Деякі воліють малогабаритні дзеркальні види фотоапаратів, інші ж - компактні «просьюмерки». Вони мають чимало відмінностей. У дзеркальних апаратах (крім однієї моделі) неможливе візування по дисплею, але, якщо при візуванні камеру тримати правильно, напруга м'язів і тремтіння рук зменшується. Не можна знімати ними і відео. На відміну від недзеркальної камери з поворотним дисплеєм, «зеркалкой» не можна фотографувати, тримаючи їх над головою.




Дзеркальні фотоапарати перевершують недзеркальні якісної налаштуванням і високою швидкістю фокусування, а у «просьюмерок» ручна фокусування використовується досить рідко, через низьку її ефективності.




У напівпрофесійних фотоапаратах більш зручний доступ до налаштувань зйомки. Велика частина важливих параметрів зйомки може бути відрегульована не за допомогою меню, а за допомогою органів управління, винесених на корпус фотокамери. Технічні характеристики даних апаратів істотно вище, ніж у «мильниць», вони мають більш потужною спалахом, а об'єктив ж за якістю порівнянний з оптикою професійного рівня.




«Просьюмерки» нерідко використовуються в якості другого інструменту професійного фотографа або навіть повноцінної професійної камери.




Багато напівпрофесійні фотокамери мають можливість дистанційного керування зйомкою. У поєднанні з багатофункціональним дисплеєм, це надає власнику ряд додаткових переваг при зйомці портретів, макро та інших сюжетів, які вимагають установки фотоапарата на штатив.

Коментарі